måndag 7 november 2011

TIPS!!!


För alla er föräldrar, pedagoger, personal osv. Som kommer i kontakt med barn/ungdomar med NPF diagnoser. Denna bok tycker jag är underbar, visar på tips och ideer samt att den är uppbyggd att alla läser de två första kapitlen sen väljer man vilken diagnos man vill läsa om. Fungerar nästan som ett uppslagsverk.

När det gäller detta tycker jag att jag behöver fortbildning i form av att läsa och ta del av material som tar upp ämnet NPF. Jag vet att jag kommer att använda mig av olika litteraturer i framtiden för att inte bli hemmablind och glömma bort saker som är viktigt när man arbetar med dessa barn. Det gäller att se deras styrkor och inte bara funktionshindret. De är inte diagnosen - däremot kan diagnosen hjälpa dem och andra att förstå varför det är på ett visst sätt.

Läs denna och tyck gärna till här på min blogg.

Kramar.

1 kommentar:

  1. Jag har tyvärr inte läst den men borde ju förstås nån gång. Vi får se när nån gång blir ;-)
    Jag har ju förresten fått lite smak på det där med att föreläsa så nån gång i en rättså snar framtid ändå, skulle jag vilja ge mig i kast med de, men just nu är jag ju halft sjukskriven och då funkar det ju inte riktigt. Men sen kanske jag kan komma till er och prata lite :-)
    Men redan nu kan jag bistå med ett och annat svar på frågor, så vill du ha tips och idéer eller tankar på nåt sätt kan du skriva en liten kommentar hos mig. Boktips till exempel eller nåt annat.
    Hälsningar Marielle

    SvaraRadera