söndag 24 januari 2010

Nytt försök! Länge sedan sist!

Nu har det gått flera månader och det har varit fullt upp på alla sätt. Jobb - familj - släkt. Nu hoppas jag att allt lungnat ner sig lite grann.

I morgon måste jag sätta igång med pluggandet. Jo ni hörde rätt jag sätter mig i skolbänken igen. Denna gång läser jag en kurs på distans och på halvfart via Umeå universitet. Autism, Aspergers syndrom, ADHD och damp pedagogik och lärande. Det ska bli spännande och se vad det är för sorts kurs. Jag har även haft turen att få studera med A-kassa under förutsättning att jag tar jobb om jag blir erbjuden och att jag fortsätter att söka aktivt.

Men jag måste säga att det här med distans läsning är första gången för mig. Känns lite svårt att komma igång när jag inte varit på skolan ännu. Men det är bara att sätta fart. Det är ju ett intressant ämne som jag tror att jag kan ha nytta av i både skola och när jag jobbar inom handikappomsorgen.

I går hade vi middagsfrämmande, Öbergs var här vi åt heta räkor med färsk pasta och sallad. Det smakade bra och vi hade trevligt. Emilia och Dennis kom vid åtta tiden, Emilia nattade Dennis före hon for iväg. Vårt underbara barnbarn sov hos oss inatt. En riktig liten mönster kille är han, somnade 21.00, vaknade till och hostade vid halv tolv men somnade före jag kom in. I morse 06.10 hördes han av men somnade igen för att sedan vakna 07.10. Vi åt frukost tillsammans i köket och det var hur mysigt som helst. Vid nio tiden myste vi i sängen och Dennis somnade igen. Emilia kom och hämtade honom efter lunchen för de skulle ut till Rävabacken och åka pulka och grilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar