söndag 31 januari 2010

Snart är helgen slut!

I fredags blev det lite omstrukturering, istället för att börja jobba 14.00 hade chefen ringt och bett att jag skulle börja redan 10.00 dvs det blev ett 24 timmars pass -jour tim avdraget 3.5 timme för jag hade sovandes natt och inte vak.

Efter jobbet i går åkte jag direkt till COOP för att shoppa loss lite grann. När jag kom hem hade klockan nästan hunnit bli halv tolv och det var bara att sätta igång med lunchen för Micke skulle till Piteå och spela match, jag hade tänkt följa med men Elsa ville att jag skulle vara hemma och se hennes match. När barnen frågar själva och ber om något som är OK så givetvis gör jag allt för dem.

Tyvärr hade jag varit slarvig och glömt boken "en riktig Emil" på jobbet så Elsa och jag åkte dit. Efter det stannade vi till på Moröhallen och köpte en blomkvast, sen till mitt andra jobb och skriva tidrapport och efter det åkte vi förbi min syster som fyllde år på fredagen. GRATTIS syrran! Snabbt förbi Elsas mamma och hämta matchtröjan, hem för att få i sig ett mellanmål innan match.

MATCHDAX ! Inget storspel av gumman de tre första serierna ett bottennapp på 118 i den andra serien, men i den sista går hon in och skärper till sig, gör en 6:a i sista rutan, lagkompisen och den ena motståndaren slog lika nu gällde det skulle den andra motståndaren få en sjua i sista vilket krävdes för vinst av bordet. Hon slår också en 6:a, TYVÄRR vilket gjorde att Elsas bord blev oavgjort vilket i sin tur gjorde att laget SBK förlorade med 9-10. Tänk om Elsa hade fått ner sju eller motståndaren bara 5 då hade det räckt till 10-10. Tänk om inte om fanns!
Elsa gjorde en kanonbra sista serie 223 DUKTIGT gumman!

Hem och laga middag och det kändes som om vi lyxade till det lite extra för att det var helg. Kvibillespäckad baconinlindad fläskfile, rösti och ädelost sås, till det ett glas rött. GOTT! Efter maten såg vi då HANS tog hem Robinsson vilken flax! Ville inte att Jimmy skulle vinna. Jimmy och Anders sa att de hade en bättre socialkompetens vilket gjort att de tillhörde de fyra sista, och det var där det brast för Hans. Min åsikt är att Hans måste ha större socialkompetens än Jimmy för annars skulle inte så många röstat Hans som segrare. Vad tycker ni?

Nu ska jag fortsätta plugga medan alla i huset sover.

Tjingling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar