måndag 3 januari 2011

December i bilder



Mina två hjärtan på luciafirande på förskolan.



Gissa om jag blev förvånad, på bilden skulle amaryllisen vara röd men det är den inte. Otroligt vacker i allafall.




Dennis får öppna paket i förskott den 22:a. Lyckan total.









Mat den 23:e, tyvärr glömde jag fota den varma maten detta är bara det kalla. Men gott var det. 17 personer samlades här detta är tradition för mig och viktigare än julafton, då är vi oftast utspridda lite överallt.




Dennis älskar verkligen att öppna paket!













Gudfar Niklas hjälper Dennis att sätta ihop garaget!










Tala om att detta är en kille som verkligen älskar att lyssna men även läsa böcker själv.








Tremänningarna leker för fullt. Kim 2 år 18 dec och Dennis fyller 2 år den 18 mars så endast 3 månader mellan dessa guldklimpar.


Det skulle busas och kramas hela tiden speciellt om Dennis fick bestämma.















Tremänningarna passade även
på att leka ute.

















Så här ser det första hundtäcket ut som jag sytt. Ska göra ett till. Killen och Billy behöver visst nya.







Baltazar världens snyggaste och härligaste hund. Bryr sig inte om andra hundar och är inte rädd för smällare det minsta och hur lugn som helst. Fast det förstås om det kommer en boll i närheten kan han inte låta bli den och vill hemskt gärna att någon ska leka med honom. Tomt då han åkt hem, han valde att sova många nätter med mig och Micke.





Kim i trappan på nyårsafton.


MENY NYÅRSAFTON
Förrätt: Kräftsoppa med vitlöksbröd
Varmrätt: Rosarött älgkött, hasselbackspotatis, kantarellsås.
Dryck: Vin och öl, alt läsk.

2 kommentarer:

  1. Tack camilla för den godaste maten jag har ätit på länge! Och för allt jag fick prov smaka :) OCH givetvis för att vi fick bo hos er, verkligen super härligt! Saknar er redan.
    Kram från oss här nere i Värmland

    SvaraRadera
  2. Härligt med lite tillbakablick på julen. Nu när man orkar tänka på den igen.
    Kram! Jag har bytt blogg förresten.

    SvaraRadera