söndag 30 januari 2011

Prover - loppis - matlagning.

Mammografin var ok, skönt. Tyvärr visade mina blodprov att jag har förhöjda prolaktinvärden, har tagit nya prover, bara att vänta. Idag har jag haft ont i skallen sen jag vaknade, vanliga tabletter har inte hjälpt har nu tagit en migränmedicin men inte det heller känns bättre. Har en rejäl svacka just nu och kan inte hjälpa att en viss oro finns.

Idag har M och S varit i Piteå. Jag, E och D hämtade Å och åkte på loppis i Ursviken, efter det bjöd Åsa på fika alltid lika gott. Sen åkte vi fyra till solbacken och shoppade lite mat, skjutsade hem Åsa igen och sedan Emilia och Dennis. Väl hemma insåg jag att jag skulle ju laga mat och ganska mycket också.

Kokade vitkål och gjorde kåldolmar och kålpudding, till middag åt vi kotletter i ugn med grov senap och VB ost. Jag åt blomkålspure till och de andra åt kokt potatis. Jag har inte gjort kåldolmar sedan skoltiden och hade glömt vilken tid det tar. Tur att jag gjorde många på en gång så nu finns det i frysen. I morgon är det en ny vecka tänk så fort veckorna flyger förbi.

Ha det gott alla ni därute. Kramar.

1 kommentar:

  1. Oj vad du grejar och står i! Vad är prolaktin för något?

    SvaraRadera