lördag 15 januari 2011

Nya glasögon på G!

I går mötte Åsa mig för att vara smakråd när det gäller nya glasögon. Problemet är när man ser ser så dåligt som jag gör är det väldigt svårt att se hur man ser ut i nya bågar. Ett par kommer att se ut så här och det andra paret kommer att vara en metallbåge med bredare skänklar och gå i blått. Men det kostar att vara med. I reklamen tror jag att det står 2 par från 1995:- mina kommer att kosta ca 7500:- tack vare att jag har så dålig syn. Egentligen borde det vara billigare för oss som verkligen inte klarar oss utan. Det är ju inte så att jag vill ha flaskbottnar till glas och då måste det vara ett speciellt glas som ska gå att slipa tunna.

Operation har jag varit sugen på ibland, men jag tycker det känns kusligt om det skulle gå helt fel. Har ändå bara ett par ögon. Utan glasögon kan jag inte vara, skulle vara tvungen att sjukskriva mig om de går sönder. I dagsläget använder jag mina gamla och de är rejält repiga vilket leder till att jag har svårt att läsa och ont i skallen varje dag.

M har åkt till Sundsvall på matcher, jag sitter vid datorn och gör bort lite jobb, syr och ska förhoppningsvis städa även i frysen. Tar det helt enkelt väldigt lugnt i helgen.

2 kommentarer:

  1. Hm.... tar det lungt`?????
    Ha det så bra vi hörs säkert i dag.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Det var i lördags det. Söndagen blev inte så lugn. ca

    SvaraRadera