måndag 6 juli 2009

Skulle nog inte pratat om den vackra sommaren. Här uppe i Norrland har det varit KALLT!!!På dagarna har det bara varit runt 14 grader och har solen lyckats ta sig fram har det hänt att kvicksilvret stigit till hela 18 grader brrrrr! Nu vore det skönt om det kom lite mer värme, man är aldrig nöjd.

Jag har varit och hjälpt Emilia att röja en hel del. Det hon skulle behöva är någon byrå så vi håller våra ögon öppna på blocket kanske vi kan hitta något lämpligt där. Den modell som vore bra är typen Malm från Ikea med 6 lådor, de har en liknande på Jysk, vi avvaktar till det blir rea. Jag kan säga att kläder är något som Dennis har i överflöd, jag tror att hans båda mormors måste skärpa sig för han kommer aldrig att hinna bära alla de kläder han har. Visst är det underbart att köpa barnkläder men de tar plats även de och det är något de har ont om. NEJ vi får nog bli bättre på att kolla vad de unga behöver och försöka hjälpa dem på det sättet istället.

Kan även meddela att "Bettan" gick igenom besiktningen i torsdags, bara att köra vidare ett år till. Visst fick jag veta lite som är bra att hålla koll på men ändå! Behöver två nya däck fram (det visste jag redan, ville inte köpa nya däck om den inte gick igenom), broms- och bränsle rören kommer att behövas byta ut, men inte helt akut är det. Detta var det ända! JIPPIE gissa om jag är nöjd.

Ha det gott alla, passa er så ni inte blir sjuka i kylan.
Kramar.

1 kommentar:

  1. Ulf och Åsa far till stockholm på tis till fredag. Söndag åker dom till bodö för att hämta maja , men sen blir dom i piteå nån vecka! Man kan ju hitta så fina förvaring saker på både blocket och reprisen eller kupan för en billig slant. Ha en skön måndag och glöm inte pussa lilla Dennis från mig:)

    SvaraRadera