lördag 17 september 2011

Efter


Dagen efter operationen. Känns skönt att det är gjort.


Svårare OP än läkaren trott. Mycket ärrvävnad som var jättehård samt att körteln var riktigt stor och satt fast i muskler samt tryckte både luft- och matstrupe åt sidan. När han skurit bort körteln såg han hur struparna åkte på rätt plats. Skönt jag har inte inbillat mig. De ville ha var mig på Uv till nästa morgon ifall det skulle bli blödningar detta trots att jag opades som första patient vid åtta. De hade velat skicka hem mig redan under torsdagen men jag bad att få stanna. Sa att jag orkade inte skumpa runt i en bil 14 mil. Igår hämtade MK mig från NUS, skönt att komma hem, samtidigt som det är stressande ser allt som borde göras.


72 timmar sedan OP. Lite svullen är jag efter men de kommer att avta. Har sovit i natt men MK har nog inte sovit lika bra. Hostar och harklar för det är irriterat i strupen. Kommer nog vara så ett tag. MK har bortamatcher i helgen så förhoppningsvis har mitt harklande minskat till imorgon. Nu ska jag vila ett tag innan E och D kommer förbi.
Kramar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar