tisdag 27 september 2011

underhållsskyldiga

Nu är det ofta på radion och tidningen om unga mammor som går gymnasium och inte bor hemma. Om att det är deras föräldrar som ska betala allt och att socialen inte går in. Igår på P4 var det om en tjej som fick tipset från soc att hoppa av gymnasiet för att de skulle gå in med underhållsstöd. Ska vi som har blivit mormor vara tvungen att ta krediter och lån för att ens barn och barnbarn ska klara sig. Det är sjukt vart är Sverige på väg. P4 pratade med en politiker som tillhörde Fp och hade jätte sunda tankar och värderingar om att man måste tänka på det lilla barnet och att det inte är ex mormor som ska betala allt. Men inte kan jag rösta på dem ändå för det innebär att jag lägger min röst på det borgerliga blocket med moderaterna i spetsen. Vilket är orimligt för mig att göra.
tycker att jag har betalat skatt i så många år, förstår inte att det ska vara så svårt för de mina att få hjälp. :( Hoppas på en förändring.

Varför sparka på dem som redan ligger. De försöker kämpa med och mot allt som behövs för att de och deras barn ska ha det bästa de kan. NEJ Sverige skäms på er för en superdålig socialpolitik som är under all kritik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar