lördag 21 mars 2009

Mycket har hänt sen sist


Jag har blivit mormor. Visst här han underbar, han har fått namnet Dennis var 49 cm lång och vägde 2940g en lillkille som är hur söt som helst. I veckan kände jag på mig att något skulle hända för jag gjorde klart planeringarna för eleverna ända fram till påsklovet. Så när Emilia ringde mig på natten till onsdag och sa att nu var det nog dags så jobbade jag ännu hårdare.
Jag har nästan klarat av alla utvecklingssamtalen har bara 4 kvar att ta tag i efter påsk. Och det kändes ganska tryggt när jag på torsdagkväll kom hem från jobbet vid åtta tiden, för det känns som om jag har lämnat jobbet på ett bra sätt och även förberett min vikarie. Jippi nu får jag vara hemma i tre veckor, finnas till hands om den nya lilla familjen behöver mig.
Tyvärr fick jag mina farhågor besannade när det gällde mitt bagage som jag checkade in, jag frågade om det skulle skickas hela vägen till Skellefteå och om det skulle hinna med. Till svar fick jag att det är inga problem för det är 45 min mellan flighterna trots att jag flyger med två olika bolag från olika terminaler skulle detta inte vara något problem. Men självklart när jag väntade på bagaget på Fahlmarks flygplats så kom det inte. De fick efterlysa det och kördes ut 16.20, jag hade tur för i ett bagage hade jag fryst kött med mig och det hade inte hunnit tina än. TUR.
KrAmAr en lycklig mormor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar