torsdag 5 mars 2009

Premiär

Jaha, då är det väl dags att prova detta med att ha en blogg. Min dotter har skaffat sig en och hon är duktig på att hålla den uppdaterad och har en ren och fin blogg.

Har bara hunnit vara hemma en timme ikväll. Dagen har varit lång, var på skolan vid halv åtta imorse och slutar egentligen fyra på torsdagar men inte idag för vi har haft föräldramöte.

Jag är otroligt glad för att jag tog denna chans för att få jobba. I dagens läge kan man inte säga att arbeten växer på träd. Jag hoppas däremot att när jag flyttar tillbaka hem i sommar så kan min erfarenhet som jag har fått här i Växjö hjälpa mig att få arbete hemma. Jag har haft turen att komma till en ganska liten skola med otroliga arbetskamrater som verkligen gör att jag trivs på jobbet. Har fått lånat ihop lite grejer så att jag klarar mig. Tillsaken hör, att när jag tog arbetet så flyttade min dotter med mig ner. Vi bodde ganska trångt för jag hyr en liten takvåning med slutande tak på 41 kvadratmeter, ganska litet när man är tre personer, för hennes pojkvänn har oftast bott med oss. I julas flyttade min dotter hem, vi hade skaffat henne en lägenhet för hon ska bli mamma, hon ville föda hemma i Staan. Nu har även pojkvännen flyttat till Staan. Det kommer att bli ganska tungt med att vara unga föräldrar där ingen har ett arbete, men jag är av den uppfattningen att om någon ska klara det så är det just min dotter.

Däremot måste jag erkänna att många gånger har jag en grym hemlängtan, till min sambo/särbo och även nu till min dotter. Och även snart till mitt barnbarn, för nu kan det ske precis när som helst. Spännande jag ska bli mormor!!!! Jag längtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar