söndag 7 juni 2009

En underbar helg hemma.

I helgen tog jag min sista tur och retur resa hem till Skellefteå, nästa gång blir det lilla Bettan som ska ta mig norrut för då går flyttlasset hemåt.

Igår åkte vi ut till Rönnbäckens golfbana, började med att slå på ranchen i drygt en timme, klockan 12.04 slog vi ut. Det var blå-gul som gällde för dagen, jag behöver nog inte säga att jag inte förde någon scoring med tanke på att det var premiärturen. Första 10 hålen kunde varit bättre. Mina bollar brukar ha en benägenhet att hamna i vattnet oavsett var vattnet ligger. Gul tvåa är ett korthåll par 3 ca 130 meter, peggar upp och tar min nya fairwayklubba och slår - JIPPIE den är över (detta hål brukar kräva många bollar av mig), ligger på greenen efter utslag detta har aldrig hänt. Har en lång putt. Gissa om jag nästan föll baklänges när den sakta rullar i kopp - BIRDIE! I helhet måste jag ge mig själv godkänt med tanke på att det var de första slagen för året.

I morse ringde väckarklockan och vi åkte till Piteå men först plockade vi upp Lulle. Väl framme åkte vi till Erikssons och hämtade Anders, åkte ut till banan, släppte av killarna, for tillbaka till Mia och han med en kaffe på stående fot för att sen åter åka tillbaka till Nötöbanan. Klockan tio började jag "avrostningskursen". Min grupp började med att träna puttning, vår tränare förklarade hur vi skulle göra. När jag sen skulle börja kom han och tittade och helt plötsligt sätter jag nio av tio. -Här behövs jag visst inte, säger han. Men jag förklarade att det måste bara ha varit tur. Uffe visade att jag höll ett lite för svagt grepp när jag slår driver, efter denna justering så flög bollen helt plötsligt riktigt rakt och det blev inte en massa höger skruvade. Lyckades även få till mina chippar som Micke tyckte var katastofala i lördags. Bunkerslagen blev OK. Även mina järnslag fungerade riktigt bra. Tyvärr var jag tvungen att sluta tidigare pga att jag skulle med flyget. TACK till alla som deltog i kursen samt för god mat.

I dag är det den sjunde och bara elva dagar kvar! Känns lite kusligt att det går så fort. Som jag tidigare sagt så kommer jag att sakna alla här nere.

Nu ska jag kolla färdigt på Twisted, sen ska jag sova.

Natti natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar