lördag 13 juni 2009

Skolavslutning

Jaha då var det över! Givetvis regnade det lite idag men som tur var öste det inte ner. Alla elever var så fina och jag hade laddat upp med näsdukar. Verkade gå bra och inga tårar föll, tills sexorna avtackades och de sista sångerna sjöngs. Då trillade inte tårarna, nej de flödade.

Som avslutning i kyrkan gick även vi pedagoger/vuxna fram och ställde oss bakom eleverna, tillsammans sjöng vi "var nöjd med allt som livet ger..." Men den är omskriven och vi sjunger "för en skrattmås är ju alltid glad, var nöjd med livet..."till denna sång traskade vi alla ut, vi lärare fick gå sist. Annorlunda men riktigt högtidligt måste jag säga.

Redan igår fick jag en present av en elev det var en vacker liten kristallängel i grönt att ha runt halsen. När jag kom ut från kyrkan och gick bort till samlingslokalen där vi skulle få tårta fick jag nästa paket. En tjej med sin familj ropade på mig och gav mig ett kuvert och ett paket. I paketet låg ett par vackra örhängen med gröna blommor (skulle kunna tro att de hade kommit överrens grönt och grönt) samt i kuvertet låg ett brev som gjorde att tårarna flödade på nytt. Vi hade kramkalas och grinade. Inne i samlingsrummet kom nästa familj fram, denna familj har tre barn som är elever på skolan, jag fick ett jättefint kort och en superfin ljusstake för tre värmeljus som ska symbolisera de tre eleverna (från de tre ljushuvudena). Ännu fler tårar flödade.

Pratade med min dotter och är hos sin faster. TACK till alla ni som finns runt om!! Miljoner kramar till er alla.

Nu ska jag packa lite och sen göra mig klar för att åka till Lotten, vi ska ha avslutningsfest (tradition) med respektive, tyvärr är min resp. lite väl långt borta för att kunna vara med. Men nästan alla som arbetar på skolan kommer, det ska bli trevligt.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar