torsdag 22 april 2010

Trött!

Nyss hemkommit från handledarutbildningen, trött är jag. Det var en liten påminnelse, att tänka efter hur jag verkligen gör när jag kör bil. Gissa om jag körde körskolemässigt hem? =)

Tänk så dumt att man inte gjort som många andra och sparat pengar sedan Emilia var liten, till körkortet. Så smällen kommer nu. Hon kommer nog att försöka ta det ganska intensivt för att inte försvåra för henne till hösten när hon ska börja plugga. Kan bli nog så jobbigt att både plugga gymnasiet och körkortet och samtidigt vara ensamstående mamma med allt vad det innebär. Bra att ha satt upp ett mål, inte att rekommendera att vänta för länge för som vi alla vet är det då lätt att bara skjuta det på framtiden och då kanske det aldrig blir av. Eller hur?

Tänk om jag satt av 50 kronor i månaden från det att hon föddes, det skulle blivit mycket på 18 år och räckt en bra bit på vägen. Vad är egentligen 50 kronor? Dumt. Men det är lustigt, ofta löser det sig på något sätt, trolla med knäna har jag på något sätt alltid lyckats med. Från den dagen jag flyttade hemifrån.;)

Nu ska jag plugga lite, sen sova. Ska jobba på boendet imorgon och på lördag blir det kalas + någon aktivitet med min dotter, spännande. Får se om morfar kan ha Dennis annars kan kanske gammelmormor och gammelmorfar det. Sov Gott alla ni där ute.

2 kommentarer:

  1. Ja du min vän, det är sååå lätt att alltid vara efterklok. Själv sköt jag på körkortet i två år eftersom man inte tar sej i kragen och sätter upp mål. När jag sedan bestämde mej, då gick det i en ruskig fart.. Man kämpar och hjälper barnen, det är ju våran största rikedom här i världen....och vår största glädje..och trolla med knäna det gör man ju jämt.. Det finns ingenting som är omöjligt, bara lite olika svårt... Kram

    SvaraRadera
  2. O hjälp, jag har inte heller satt undan nånting åt grabben till körkort... och luspanka är vi så vetesjutton hur man gör med det där sen...
    En sak i taget får det bli alla fall och nu får körkortet vänta lite...
    Ha det bra!

    SvaraRadera