måndag 3 maj 2010

Mycket annat än det som var tänkt.



Skulle plugga idag, men Toy kom förbi för att grattade mig i efterskott, underbara gulliga Toy kom med köttfärs. TACK. Elsa blev så sugen på att få prova göra vårrullar, Så vi åkte iväg och inhandlade det som saknades. Jag har inte gjort några på två år, senaste gången var den första och då lärde Toy mig.

Vi satte igång och Elsa var duktig och hackade grönsaker osv. Sedan hjälptes vi åt att rulla, och jag friterade dem. det blev drygt 60 st. Elsa fick cykla med smakprov till sin mamma och hon blev visst jätteglad. Vi paketerade köttfärsen och åkte förbi Emilia och Sara med några paket. Sara fick även några vårrullar. Det blev vårt kvällsfika också, nu står de på bordet och väntar på att min älskling ska komma hem från jobbet och få smaka.

Elsa verkar nöjd om än vi hade planerat att göra en tidig kväll det blev det inte. Men vi hade det trevligt och mysigt.

I morgon bär det av till Kåge för min del och Micke ska hjälpa Sara att tapetsera tillsammans med farfar. SOV GOTT. Kram på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar