tisdag 18 maj 2010

Vattenbrist!?

När vi kom hem i förrgår hade vi varit i Småland och där gick inte vattnet ur kranen att dricka för deras brunn var dålig, så det var dunkar som gällde. I går ringer Micke på aftonsidan och säger att det kan bli vattenbrist att de tror att vattnet är slut efter 00.00. Givetvis tappade jag upp några liter, för man vill ju ha till att dricka, tvätta sig, laga mat och diska. När jag senare går in och läser mer står det att vi uppmanas att vara sparsamma med vattnet. Hur tänker de? Först alarmerar de och sen ger de restriktioner. Jag tror många gjorde som jag och tappade upp några extra liter, tänk på de med barn och gamla och sjuka, hur går det om de blir utan vatten. Läser i Norran på morgonen, Kommunen måste nog se över sitt sätt att informera för uppenbart var det många som inte visste någonting. Samt att det finns de som inte bryr sig. Men skönt att vattnet finns kvar men att sparsamhet fortfarande råder. Jag ska använda mig av det sparade vattnet först det är mitt bidrag.




Dessa bilder är tagna vid 19.00 och vattnet har sjunkit en bra bit, när jag var nere vid halv tre tiden gick vattnet en bra bit ovanför båtarna och upp till fiskehuset i mitten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar