måndag 18 april 2011

Du duger som du är!

Här kommer en text jag kopierat från Malenes blogg som jag följer. Den är tänkvärd och säger så mycket. Skulle alla göra så här varje dag skulle nog världen se bättre ut.

"Jag tänker på att människor med svårigheter som diagnostiseras add (eller något npf) sällan får chansen att "känna sig som alla andra", som sällan hittar spegelbilder som speglar tillbaka säger att det är okej att vara som du är, du är bra.

Därför ger jag er alla med diagnosen adhd/add eller något annat npf (och alla andra "vanliga" människor) uppdrag idag att fem gånger klappa er själva på axeln samtidigt som ni säger till eran bild i spegeln;

- Jag är bra, jag är fantastisk, jag är en innihelvete (jo, just idag får man svära...) bra människa!

Och du som är förälder till ett barn med adhd/add eller något annat npf, visa idag minst tio gånger med ord och med kroppsspråk att du tycker att ditt barn är fantastiskt.

Lovebomba idag och fortsätt sedan med det!"

Tack Malene för en bra blogg.

Nu ska jag göra just som du tycker.

Kram alla ni där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar