fredag 8 april 2011

**X"#¤*%&/¤** - Äntligen!

Övre bilden är en normal sköldkörtel och den undre då den är förstorad. Min vänstra är bortaopererad sedan 1998.


Efter att ha mått dåligt i drygt 2 år händer det äntligen grejor. Läkarna har i tvåårs tid sagt att mina struma prover är normala. Men varför i h-vete mår jag då inte bra. Ni som läst tidigare vet om alla symtomen bla, dåligt minne, känslan att något inte är rätt, deppad, orkeslös, kryp i armar och ben, hörseln, ständig trötthet och frusenhet, samt svårare att andas och svälja. Detta är inte allt utan bara en del.


Jag kämpar och försöker hålla humöret och orken uppe. Det händer att jag sitter nästan apatisk i soffan och inte får någonting gjort alls. Många gånger/dagar skulle jag bara vilja dra täcket över skallen och gråta, nästan bara lägga mig ner och dö. Nu vill jag ju inte det för jag vet att det inte är något sådant fel på mig utan något helt annat. Jag har mina guldklimpar i livet som hjälper mig och ger mig så mycket glädje.

Jag älskar er!


I tisdags var jag på ultraljud på NUS och fick bekräftat att den del av körteln som finns kvar är stor som en tennisboll. Om ni tittar på bilden så är min vänstra sida bortopererad 98. Nu har jag fått bekräftat att den verkligen trycker på luftstrupen vilket gör att det är jobbigt att andas och att jag lättare blir anfådd. Jag är inte tokig och inbillningssjuk. SKÖNT.


Dock sa läkaren att han tror inte att alla mina symtom kommer från struman, men av erfarenhet och efterforskningar hos andra personer med Hashimotos sjukdom vet jag att vi alla har dessa. Läkaren sa att kanske 10 av ca 15 symtomer kommer att bli bättre - en klart förhöjning av livskvalitén tycker jag.


Men som alltid tänker jag inte på mig själv i första hand. Utan när är det bäst för mina elever och arbetskamrater att jag opererar mig. Jag har jobb på skolan till den 17 juni sen börjar jag veckan efter på mitt sommarjobb inom socialpsykiatrin. Så som ni förstår så blir det något som kommer att bli lidande för läkaren säger att det kommer att ske inom 3 månader (vårdgarantin). Men som de flesta försöker säger åt mig är att min hälsa är viktigare och kanske har de rätt.


I dag hoppas jag att det ska ske imorgon för just nu är jag nere i en djup svacka och mår allmänt pyton. Vill ha bort den nu! Jag hoppas bara att det inte blir så svårt som vissa säger att ställa in medicin dosen efter att hela sköldkörteln är borta. För jag vill må bra direkt.


Ha en trevlig helg alla.


Kram

1 kommentar:

  1. Lider med dig..
    Har struma och hashimoto så jag vet vilket helvete du går igenom...

    SvaraRadera