torsdag 21 april 2011

Skärtorsdagen är snart slut!

Efter bara drygt 3 timmar pep timern och rostbiffen var färdig. Den kändes fortfarande mjuk och jag var skeptisk att den var helblodig, den fick vila och när jag kom hem delade jag den. Den var inte alls blodig, nästan för välstekt, men inte torr. Det blir bra mat i helgen.

Vad har jag mer gjort. - Handlat, bakat, lagat mat och börjat med smörgåstårtan.

Jag bakade fyra kanellängder de jäste ut, dock mest på bredden, men smaken var det inget fel på. Till middag kom Sara, Emilia och Dennis hem, vi åt grillat, grillade majskolvar, pommes och grönsaksröra. Dennis ville nästan inte komma in för att äta, han och morfar var ute och grillade och lekte.

Efter middagen åkte E med Volvon till några kompisar som fixade lite. TACK! Hon fick ta med sig lite fika åt dem. Dennis stannade här under tiden. Vi gick ut, tala om att det är en kille som saknar snön som han vill skotta. Vi har en liten liten fläck kvar och där satt han och skottade. Emellanåt sprang han med bilar eller spelade hockey mot det nya målet morfar köpt. Ville inte alls sätta sig i "Rödis" när mamma kom.

Avslutat kvällen med att fylla smörgåstårtan vi ska ha på lördag, jag garnerar den imorgon. Ni som känner mig vet att jag har lite svårt att sova länge. Vad ska jag mer göra imorgon när jag vaknar. Marinera rådjursköttet, förkoka potatisen lite, troligast baka limpa, sen blir det en tripp till Å och M i deras stuga. Där ska vi laga rådjuret och lite annat på morikan (ursäkta stavningen) det blir spännande.

Sov gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar