söndag 3 april 2011

TACK!

Först vill jag tacka för alla gratulationer och presenter, bilder kommer sen.


E har varit i Örebro på elevrådskonferans i veckan så vi har haft nöjet att ha Dennis här. Det har gått jättebra med lämning och hämtning på förskolan. I onsdags hämtade morfar och moster honom och åkte på Stigs konditori, där fick D plättar och sedan fika, han fick syn på löpsedlarna och såg ett klubbmärke- gissa vilket? Han sprang runt på konditoriet och skrek "HEJA AIK".


Äntligen har jag fått bilden jag längtat efter bild kommer sen. Men jag kan berätta att E har ritat en family by heart där hon har ritat sig själv, Elsa, Sara, Dennis, Micke och mig. Jag älskar den, Tack hjärtat.


Av min sambo och barn fick jag presentkort på Intersport, av svärmor och svärfar fick jag p-kort på kappahl och från min mor och far fick jag 6 st underbara glas som de har etsat. Av Öbergarna fick jag ett helt underbart hjärta som är en ljuslykta, den har fått sin plats i köket, fick även en skylt av dem där det står "grandkids keep hearts young". Jag tror jag har bestämt mig var tavlan och skylten ska vara men ska fundera lite till idag.


I går kväll hade vi Öbergarna här på 3-rätters middag.

Meny

Förrätt: morotssoppa med räkor och kräftor, lantbröd

Varmrätt: Klyftpotatis, rådjurssadel, murkelsås och sallad

Efterrätt: Panacotta med bärsås. Första gången jag gjort rådjurssadel, jag har tidigare bra serverat det då jag jobbat. Oroade mig för hur jag skulle göra och hur det skulle bli. Men det var inte alls svårt och det blev riktigt bra. Alla blev då mätta iallafall.


Nu ska jag rå om lilleman innan hans mamma kommer. Hon hade bowlingmatch hela dagen igår.


Ha en bra dag alla ni där ute.

1 kommentar:

  1. TUSEN TACK !
    För den gudomliga middagen.
    Hoppas ni inte trillar dit.....
    Kram Åsa

    SvaraRadera