fredag 22 april 2011

Långfredag!


Middag ute i Burvik, Rådjur, potatis, kantareller, vin och grädde. Jag älskar att laga mat ute det är så härligt.


Bakade limpor i morse, nu känner jag mig rik.

Emilia och Dennis kom förbi på förmiddagen, Dennis var ute med morfar. Som tidigare är sagt så älskar Dennis att skotta, men all snö är slut på gården. Morfar gick tvärs över gatan och hämtade in lite till Dennis.


När Dennis var hos oss i går, medan E var och fixade Mickes bil, skulle han hjälpa morfar att skruva.


Bakade kanellängder i går så E fick ge en och lite annat till sina kompisar som tack för hjälpen.



Resultatet av rostbiffen, god och mör.

I morgon får ni se smörgåstårtan ids inte ta fram den nu.

Nu ska jag in i duschen och få bort lite eldningslukt, sen blir det mys i soffan för jag orkar inte något mer i kväll.

Sov gott och kram på er.

3 kommentarer:

  1. Tusen tack för besöket och den goda middagen som du lagade.
    Hoppas på fler sådana här dagar.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Åh så goda kanellängderna ser ut att vara :D
    Mjukost? de lät som ngt nytt.. tror de inte var de hon gjorde.. efterliknade receptet bra nog tror ja men skicka gärna receptet :) kan vara kul att prova :D
    kram Amanda

    SvaraRadera
  3. Oj vad du grejar! Vilken energi!
    Kul också att lillkillen fick lite snö ändå :-)

    SvaraRadera