fredag 17 april 2009

62 dagar kvar.

Fy, jag hade nog fel. Vaknade i går och kände mig tjock bak i näsan kände då efter noga och tyckte inte att jag var förkyld. Trodde då att kanske jag kände av pollen, för om man tänker efter så fick min kropp en chock i måndags när jag åkte från snön direkt till våren. Men som sagt så hade jag nog fel, trots att jag provade allergimedecin både igår och i dag så känns det inte bättre. Har även tungt att andas när jag rör mig, så cykelturen igår kanske inte var det bästa.

Gjorde bort ytterligare ett utvecklingssamtal idag, bara 2+1 kvar. Allt drar ut på tiden, hade som planer att alla skulle vara klara före påsklovet, men när sjukdomar, semester osv kommer i mellan så fördröjs allt. När jag kom hem så strålade solen fortfarande så jag tog med mig en bok och gick ner till bageriet tvärs över gatan, köpte mig en kaffe och en torrkaka. Där satt jag drygt en timme och läste medan jag njöt av solen och kaffet. UNDERBART.
Nu har jag plockat bort lite grann och sorterat lite papper, usch vad man drar på sig papper borde kanske skriva på brevlådan att jag inte vill ha reklam. Men när jag annars bara får räkningar så kan det ibland vara kul att titta på annan post.

Vitsippan ute i backarna står.
Här kommer lite bilder från när jag och eleverna var ute i skogen igår. NJUT!





Lite mer bevis på att sommaren närmar sig med stormsteg.
Blommor, blommor, det är blommor överallt.
Kolla även in den vackra Domkyrkan i Växjö.
Pratade nyss med min underbara sambo, som berättade att det öste ner snö i Skellefteå. Han ska åka till Piteå men han sa att det blir lite tungt för han såg inte ens över till grannen. Men som tur är lovade han ringa när han är framme, jag är lite tjollrig och hatar när mina nära och kära är på vägarna, får svårt att sova då. Vilka kontraster vår - snöstorm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar