torsdag 16 april 2009

Utedag

Vilken tur vi haft med vädret idag. Jag och ett par elever var ute från nio till halv två, vi åt matsäck till lunch och fikade. Vi gick till skyttegravarna här i Växjö det ligger i en ekskog som är ett naturreservat. Eleverna lekte i gravarna efter att vi hade haft utomhuslektion. Solen sken men det var inte så varmt före lunchen men vid tolv tiden började vi känna solens varma strålar. När vi kom tillbaka till skolan var vi inne en kortare stund sen gick eleverna hem. Jobbade sedan på fritids och då var vi också ute efter att vi intagit mellanmål i matsalen.

Jag var lat idag också tog bilen till jobbet, mest för att jag inte tycker om att vara svettig när jag kommer till jobbet, vi har ingen dusch där. Så när jag kom hem kände jag att jag måste ut och röra på mig. Tog cykeln som jag fått låna av en arbetskamrat och cyklade till flygplatsen som ligger ca 3,5 km från min lägenhet, så det blev en cykeltur på ca 7 km. Det gick fort men det är alltid något. Nu ska jag ställa mig och diska och sen försöka plocka bort lite grann, efter det ska jag planera en två timmars lektion.

63 dagar kvar.
kram//CA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar