onsdag 29 april 2009

Bröderna Lejonhjärta

När jag kom ner till Växjö i söndags kändes det som om det var sommar. Klockan var efter åtta på kvällen och folk gick runt i t-shirts. Hela veckan har det varit varmt över 20 grader mitt på dagen.

Tog en cykeltur i förrgår och kom att tänka på Bröderna Lejonhjärta. Varför? Jo var jag än cyklade började det vara grönt i buskar och träd. Körsbärsträden blommar och det påminner mig om Astrid Lindgrens film om de båda bröderna som kommer till Körsbärsdalen. Det är riktigt vackert.

När jag kom hem från lägenheten i dag tog jag cykeln och begav mig ut igen. Iklädd linne och shorts passade jag på att suga åt mig lite sol. Jag cyklade så långt så jag var inte säker var jag kom fram men det löste sig. Efter en cykeltur på en timme och 40 minuter cyklade jag till min kollega som skulle bjuda mig på kaffe men jag hade ännu större tur och hon bjöd på drumsticks och vi tog en kall öl till. Allt detta avnjöt vi ute på deras uteplats nere vid Helgasjön, skönt satt i linne och shorts fast klockan passerade åtta. Det känns overkligt att det är april och man kan ha linne och shorts ända in på kvällen.

Sov Gott.

1 kommentar:

  1. Så gott med en kall öl i solen!!!
    Hoppas du får en mysig och trevlig valborgs vart du än firar. Själv jobbar jag , har precis vaknat och jag ska hämta tim nu från dagis. Kramar från Åsa:-)

    SvaraRadera