måndag 13 april 2009

Tiden är slut!

Tiden är slut iallafall för denna gång. Sitter nu på Arlanda, flyget landade 9.40 och nästa avgår 17.50. Roliga timmar på Arlanda ,känner inte direkt för att åka in till Storstan heller det kostar bara en massa pengar, jag hittar alltid något att shoppa. Har strosat runt lite här mellan terminalerna, ögonshoppat på SkyCity och varit en sväng på terminal 4. Lunchen bestod i dag av en "nyttig" pizza, kände att jag behövde det idag dagen efter. Läge nu att uppdatera bloggen.

Vad har då hänt de senaste dagarna: Har försökt att få en lite dos av Dennis varje dag för att jag ska klara mig i två veckor. Jag har hjälpt ungdomarna lite grann med lite av varje. Känns skönt att kunna finnas tillhands när det behövs.

Påsken känns som om den nästan mest har bestått av att laga mat. Men det förstås jag tycker ju att det är jätte roligt att hålla på i köket speciellt om det uppskattas. Skärtosdagen arbetade Micke halvdag vilket innebar att han slutade klockan 19.00. M Öberg hämtade upp oss för att köra oss hem till sig, där vi fick en supergod 3 rätters middag. Förrätt: Gräslökspannacotta med rom, rödlök och räkor. Varmrätt: Fylld fläskfile, klyftpotatis, kantarellsås och en kall sås med sweetChili. Efterrätt: Creme Brüle med gräddglass. Till detta fick vi även goda drycker. Om vi nu ska göra som i halv åtta hos mig så ska det delas ut poäng. Vilket värdens och värdinnans barn ansåg vara ett måste. Betyg är alltid svårt att sätta kan dock säga att det var en superb middag som skulle få 8-9 av mig. Man kan alltid bli bättre. Det blev en sen kväll, svärfar och svärmor körde hem oss 02.30. Sov gott.

Långfredag klev upp tidigt, började med middagen, klockan 17.00 kom familjen. Jag, Micke, Emilia, Alexander, Dennis, Sara, Elsa, mor, far, svärmor och svärfar. Då serverades laxpaket i ugn, kokt potatis, romsås, ägghalvor, matjesilltårta, skinka, smör och bröd. Till efterrätt blev det kaffe och rulltårtbakelser av hemmagjord rulltårta garnerad med grädde och mandarinklyftor.
Fredagkvällen myste jag och min sambo bara i soffan.

Vi började lördagen med en promenad "broarna runt" efter det blev det affären igen vi åkte upp till Solbacken med den lilla familjen som hade ärenden dit. När vi hade varit hemma ett litet tag ringde Emilia och ville ha hjälp att sätta upp listerna, jag gick dit och var där ett tag (fick snusa på Dennis -puss). När jag kom hem var det bara att börja förbereda inför söndagens tre rätters middag hos oss denna gång. Gjorde romtårta, chokladmossetårta och förstekte fläskfilen. Micke kollade och övade lite på dryckerna.

Söndag morgon skyndade mig en liten sväng till ungdomarna medan resten i huset sov. Åt frukost hos Emilia och fick gulla med Dennis, usch vad tungt det känns att veta att det dröjer nästan 2 veckor till nästa gång. Vi gick en sväng till Nyströms för att "Sandis" var hemma och vi ville hinna träffa henne. När jag kom hem var det bara att sätta igång.Fick lite tidspress kändes som om att allt var långt ifrån klart när Åsa och Micke anlände. Förrätt: Romtårta garnerad med en lång gurkskiva, citron, rom och dill. Varmrätt: Inbakad fläskfile, hasselbackspotatis, ädelostsås och sallad. Efterrätt: Chokladmossetårta med grädde och mandarinklyftor. Till middagen serverades olika drycker för varje rätt. Hela kvällen blev lyckad tycker jag för det var trevligt sällskap och maten gick ner. Vi tog resterna av romtårtan lite senare på kvällen. Men jag måste ha serverat för lite mat för MÖ ville på MAX just före hemgång så vi gick dit det kändes lite onödigt men även det var trevligt. Micke och jag hjälptes åt att plocka bort lite när vi kom hem så att inte allt skulle vara kvar.

Imorse kändes det hemskt när väckarn ringde klockan 6 men efter en omställning av larmet klev jag upp vid 6.30, gjorde mig klar, sen gick jag och Micke till busshållplatsen för det blev flygbussen, ingen av oss skulle nog köra bil. Inte var det med glädje jag såg min kära sambo gå tillbaka hem.

Tur är att jag trivs på mitt arbete och det ska trots allt bli trevligt och intressant att komma tillbaka och se om något hänt på 3 veckor, sen vet jag att nu är det bara 66 dagar kvar sen får jag komma hem på heltid.

Kram Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar