torsdag 18 mars 2010

Dennis sover

Dennis har fått jättemycket grejer, mest kläder men som han växer kan det behövas. Han var så trött hade varit vaken sen 12 idag och med alla som varit där så är det förståeligt. När vi kom hem hit vid 18.20 lyckades han hålla sig vaken ett litet tag, men redan 10 minuter senare var han dödstrött. Jag smorde in honom och bytte blöja samt på med pyjamasen och Micke gjorde vällingen. Dennis somnade när flaskan var slut.

Hockey kväll. Ska bli intressant och se hur Dennis lyckas sova i det oljud som blir när Micke x 2 ser hockey. Emilia är på standup comedykväll, tyvärr får hon inte sova ut imorgon för jag måste iväg och jobba. Men jag hoppas hon är nöjd iallafall. Jag är så stolt över min underbara dotter som är en helt underbar mamma till mitt underbara barnbarn. Många underbara men jag menar det varje gång.

Tänk så mycket positivt som finns runt om mig, med nära och kära, jag trivs med det som jag vikarierar som och har haft turen att få vidareutbilda mig inom ett jätteintressant ämne. Det ända som saknas är att lyckas med vikten också och denna gång försöker jag verkligen göra en kraftansträngning. Visst vid enstaka tillfällen kommer jag att unna mig saker och njuta utan dåligt samvete, men inte varje dag. Som det är nu har jag promenerat varje dag i en vecka, en dag bara en 30 minuterssväng men det är bättre än inget, resterande dagar har jag gått minst en timme om dagen. Håller även koll på vad jag äter via VK, jag har svårt att komma upp i de kalorier jag ska äta varje dag.

Nu ska jag plugga lite till, så jag blir klar med min uppgift som ska in i veckan.

Sov gott alla ni där ute.

1 kommentar:

  1. Ni verkar haft det helt underbart..men har du inga kort från ett årsdagen som du kan lägga ut. Håller på att dö av saknad av lilleman men jag har ju nedräkning till söndag för då får jag pussa och krama gokillen:)
    Du är duktig som läser och jobbar samtidigt.
    Kram....

    SvaraRadera