lördag 27 mars 2010

Kryare!

Det verkar som om viruset börjar ge med sig. I går på aftonen var den närmare 39,5, fick alvedon och middag. Varm middag första gången på flera dagar det gick ner, hemmagjord mat. Mums. Har ätit mest fruktdesserter och fruktdryck och vatten. Var jättetrött före fem, somnade och sov i 20 minuter. Dennis badade och oj vad han plaskade, jag var nästan lika blöt som han. Däremot hade han lite svårare att komma till ro när det var dax att sova. Vi somnade i sängen båda två vid niotiden och han har hostat mycket i natt. När klockan var fem tyckte han att nu hade han sovit klart. Vi klev upp och han åt välling, lekte en stund och bajsade nu sover han igen för efter att ha varit vaken 2 timmar är han återigen trött. Morgontempen var 37,5, visst det är fortfarande feber men det känns skönt att den är på väg ner.

Micke åker till Piteå idag och spelar, jag funderar om jag ska med eller det kanske vore bättre att jag stannar hemma och börjar baka och laga mat. Och vem vet kanske en och annan påsk grej kommer fram. Jag tycker påsken är jättemysig men den är så kort. När ska man egentligen börja och sluta med påskpyntet, känns meningslöst att bara göra allt för en vecka.

Nej nu ska jag röja bort lite och klä mig medan Dennis sover.

Ha en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar