onsdag 3 mars 2010

Jobb jobb jobb.

När jag var på förskola i Kåge i måndags märkte jag att jag hade fått punka på bakdäcket vid sista utetillfället före jag skulle sluta. Fick då frågan av en vuxen: Vad gör du då? Finns bara ett svar skiftar däck förstås. Den vuxne svarade då tillbaka med en fråga och ett konstaterande i samma gång: Kan du det? Jag skulle då ringa efter någon. Skiftade däck och åkte hem. Vi hade alla ungdomar hemma på middag, vilken tur att jag förberett allt redan i söndags, det blev fiskgratäng. Dennis åt också han verkade tycka att det var gott. Första två-tre tuggorna var han tveksam, sen slukade han hela portionen glupskt. Det är så trevligt att ha alla under samma tak.

I går var jag på en annan förskola men som kokerska det var trevligt. Det svåra är att hitta i ett annat kök, det saknas alltid grejor denna gång var det en större ungsform, timjan och lök. Löken fixade sig då jag kunde springa över till grannförskolan och låna. Middag hemma bestod av palt som mamma hade gjort - Jättegod. Tack mamma!

Nu har jag inte tid att skriva mer för jag måste göra mig klar ska på en förskola i dag också även denna gång som kokerska.

Ha en bra dag !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar