söndag 28 februari 2010

I morgon är det måndag igen!

I fredags rantade jag och Micke runt på stan och inhandlade lite böcker, köpte bla en skiva till Dennis där de sjunger hans namn flera gånger, han verkade tycka om den. Efter stan bar det av upp på solbacken och storhandla, Fy vad dyrt.

Middagen på Olearys var god och trevligt att alla våra barn och vårt barnbarn var med. Måste nog göra om det flera gånger. Satt några timmar hos Dennis medans Emilia var med några kompisar. Hem och sova.

Lördag morgon. Frukost sen till jobbet. Hade glädjen att få se AIKs match på arbetstid på storbild inte illa. En spännande match.

När jag hade slutat i dag åkte jag ut till Ursviken och fick mig frukost, tack - Åsa. En sväng förbi Emilia och Dennis, på väg hem stannade jag hos mor och far en kortis hon hade gjort palt åt oss. Tack. Hem och skotta! Lite snö - NEJ! Men har tänkt i dag på att vintern i år har verkligen varit vit och då menar jag att snön hinner inte ens blir smutsig i vägkanten förrän det snöar mer. Ganska fint egentligen trots allt skottande. Sen lånade Emilia och de bilen för att åka upp till Dennis mormor och morfar i Piteå. (han har som tidigare sagt dubbelt upp).

Men jädra ungdomar och karl. Hade de båda på vägen och fast de vet att jag lätt blir orolig så ringer ingen av dem och meddelar hur det går. Jag hatar det! Tycker inte om att ha mina kära på vägen speciellt i detta väglag så tycker jag att det minsta de kan göra är att ringa. De tycker säkert att jag är löjlig men tänk om något hänt dem. Usch.

Nu ska jag krypa i säng, ska till Kåge och jobba imorgon. Har som tur är förberett middagen för alla kommer hem och äter det är ju måndag och Micke har förmiddag.

Sov gott!

1 kommentar:

  1. Håller med dig om att det verkligen har varit en vit vinter. Hos oss är det bra för då försvinner hundkisset en stund...
    Jobba inte ihjäl dig, menar på alla plan.
    Försök tänka på dig själv också!
    Kram ÅSA

    SvaraRadera