måndag 8 februari 2010

Lång och trevlig helg. OCH GRATTIS EMILIA

I helgen har vårt underbara barnbarn sovit hos oss. Tala om en exemplarisk son min dotter har, han är hur snäll som helst. Fredagnatt sov han från nio på kvällen till halv sex på lördag, lite tidigt men han sov hela tiden. Lördagen myste vi Dennis sov sitt första pass mellan 9.25-9.55 sen åkte vi till Ursviken på kalas min svärfar fyller imorgon men med tanke på att Micke har eftermiddag i veckan så passade vi på. Där åt Dennis lunch och vi fick fika, vi åkte hem vid kvart i två lagomt för Dennis att sova, han fortsatte att sova fastän jag lyfte över honom till vangnen när vi kom hem.

Till middag åt vi grekisk pytt MUMS under tiden fick Dennis vara med morfar. Dennis somnade redan halv åtta, sov lite oroligt (benvärk) inte konstigt så som han sprungit runt på dagen. Vid halv två på natten vaknade han då fick han lägga sig hos oss, han somnade om direkt och sov till kvart i sju. Resten av dagen bestod av att njuta och försöka planera in mat och sovtider så han skulle vara pigg och nöjd på babysimmet. Allt gick kanonbra vi skötte oss bra på badet (vi-för jag tycker nämligen att det är lite kusligt, men det gäller att inte överföra sina egna rädslor på barnen). Efter bad och middag och lite lek åkte vi hem till Emilia och Dennis för att vänta på Emilia. Hon hade haft det underbart och kan nu åka bräda. Kul.

HIPP HURRA FÖR MIN UNDERBARA DOTTER 18-ÅR!!!
I dag blev Emilia myndig. Tänk vad tiden går det känns så nyligt som hon kom till världen samtidigt det känns som hon alltid funnits här. Hon ville ha kalaset här hos oss och mormor hjälpte till att baka en del och jag bakade en del och Emilia gjorde prinsesstårtan. Öppet hus mellan 14-19. Nog kom det folk alltid. Jag räknade ut att det var bara ca 20 minuter som det var tomt. Tog på krafterna. Grattis gumman du gör mig så stolt.

Bilder kommer sen.

2 kommentarer:

  1. Tack för det goda fikat du bakat. Så stor lilla dennis har blivit och han var ju så duktig på att gå. Ser jätte mycket fram till när vi får låna han! Nu ska jag krypa upp i soffan och se sommaren med göran. Tack ännu en gång för din gästvänlighet. Kramar från Åsa:)

    SvaraRadera
  2. Tack för fikat och din gästvänlighet det var jätte trevligt. Kramar från Åsa

    SvaraRadera