fredag 19 februari 2010

Jobb jippie!!!

Igår fick jag SMS från timepool om vick på en förskola mån och tis. Lite senare ett till om vick på en särskola med inriktning autism, det känns jätte spännande och roligt. Hoppades på jobb nu när jag tillhör poolen men detta är bättre än vad jag vågade tro. Jag har även två pass på boenden till veckan så för mig blir det en full vecka. Skönt.

Var på hälsosamtal idag - inte lika roligt, sköterskan tycker att jag verkar leva ett stressigt liv och hon ville råda mig att tänka mig för och börja tänka mer på mig själv och inte på alla andra. Hon verkade inte heller tycka att det här med att studera är en bra idé, utan att det kan bli för mycket för mig. Jag försökte förklara att vissa veckor kanske jag inte jobbar en enda timme och då tycker jag att det är skönt att ha studierna att lägga tid på. Detta att vara arbetslös och aldrig veta hur mycket jag får jobba eller inte är faktiskt lite stressande för vissa veckor kan bli nog så tunga och vissa för lugna. Det gäller att passa på att jobba när jag får - det är ju så roligt! Längtar tills jag får ett jobb som varar en längre tid och gör livet lite mer lättplanerat.

Nu verkar det vara min tur att bli förkyld, näsan rinner och det känns som skallen är inlindad i bomull. Hoppas att det inte blir värre.

Sköt om er. Kramar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar