onsdag 10 februari 2010

Sitter i Umeå

Gårdagen gick väl inte riktigt i pluggandets tecken som det var tänkt. Först på kvällsidan kom jag igång. Satt till klockan 01.00 och slet mitt hår. Undrade om det är så här de tänkt att uppgiften ska göras? Jag gör precis som grundskoleeleverna som försöker koda av lärarna för att det ska bli rätt. Vi på min kurs har inte ens haft den första träffen ännu, då är det svårt att koda av läraren. Till sist fick jag känna mig nöjd, kom i säng runt halv två. Väckarklockan ringde halv sju, in i duschen och göra mig klar. När klockan var 7.40 rullade jag ut från gården. MOT Umeå.

Skönt att vara ute i tid. För jag hade ingen aning om var jag skulle när jag kom fram till Universitetet. Som tur var träffade jag en trevlig herre som skulle åt mitt håll så jag slog följe med honom. När två timmar gått av kursen frågar lärarna vilka som behöver parkeringstillstånd. Attans att de inte var snabbare jag hade redan matat in 70 kronor och med tillståndet kostar det bara 10, en förlust på 60 kronor.

När jag hade slutat körde jag till min kusin och fick en trevlig överraskning, min moster från Gävle är här. Vi lagade middag till alla och vi bäddade min säng. Jag sover i min kusindotters lägenhet på övervåningen, jag har fått ett eget kryp in om jag behöver lugn och ro för mina studier.

Jag och min moster har tagit en promenad till min andra kusin och det var kul att träffa hans familj också för det är länge sedan. De har gjort om hela nedervåningen och det var kanon snyggt, förr fanns där, ett litet vardagsrum, toalett, tvättstuga, kök och en klädkammare inga rum var direkt stora. Nu finns där ett kök med en köksö i mitten och ett vardagsrum. Allt går i svart, vitt och rött. Så snyggt så det nästan tog andan ur mig:).

Nu ska jag surfa lite före jag släcker ner för jag känner mig ganska trött.

Sov Gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar