onsdag 24 februari 2010

Prioritera mig själv?

Hur lätt är det? Samtidigt tycker jag att jag gör det när jag servar. Jag är en servicemänniska, mår bra när jag har mycket att göra och genom att göra andra glada genom tex. goda gärningar osv. Men nu har jag fått höra att jag måste börja tänka mer på mig själv. Hur då?

Kan du sitta och slappa har jag fått frågan. JA självklart mitt i allt stök kan jag dra mig undan ett tag och sticka, läsa eller kolla Tv en stund för att sedan sätta fart igen. De påpekar att jag måste passa mig annars kommer jag att bli deprimerad eller utbränd.

Stressigt liv, visst, om än det lugnat sig sista tiden på flera plan. Vara beredd 24 timmar om dygnet 7 dagar iveckan kan nog uppfattas som stressande för de flesta. Samtidigt älskar jag att jobba.

Denna vecka ser ut så här.
Mån arb 8-16.30
Tis arb 8-16.30 Barnvakt
Ons arb 11.30-20.30
Tors arb 8-16.30 Tacokväll Elsas klassres
Fre Ledig - tillgänglig Ut och äta med familjen. Jag ser verkligen fram emot denna kväll.
Lör arb 9-00
Sön arb 00-10

Oj nu är klockan mycket och jag ska på jobbet. Ha det bra. Kramar från mig.

1 kommentar:

  1. Hörru du !
    Vet att du tycker om fart och fläkt, men komihåg det magiska talet 21...
    Kram / ÅSA Ö

    SvaraRadera