onsdag 17 februari 2010

Igår var jag på hälsokontroll som det så fint heter, kan liknas med en bilbesiktning, för att jag fyller jämt. Tur att jag aldrig har haft problem med ålderskomplex. Alla tider i livet har sin solsida och skuggsida det gäller bara att njuta då man kan.

Efter kollen gick jag till Emilia, Dennis är forsatt förkyld och hon hade bokat tvätt, så jag fick nöjet att vara med vår underbara Dennis som trots förkylning var glad och lekte största delen av dagen.

Idag ska jag baka. Men inte åt mig utan åt ett födelsedagsbarn som fyller år idag men tyvärr också är förkyld så kakorna får hon senare. GRATTIS!!! Sköt om er och krya på er.

Idag har jag andra trevliga besök ex tandläkaren som ska laga en tand på mig. Roligt - nej men definitivt dyrt. Förstår inte att det ska kosta då förbenat mycket att gå dit, men det är bara att bita i det sura äpplet och le. För jag vet att om jag inte går dit med jämna mellanrum så blir kostnaden ändå högre - för fler kollar gör att hål kan upptäckas utan att jag behöver rotfylla dem.

Ha en bra dag från ett 17 gradigt kallt Skellefteå.

1 kommentar:

  1. Usch då att han är sjuk fortfarande men kul att höra att han är inte däckad! Dyrt med tandläkare det är bara förnamnet , har precis betalat en räkning på 7800kr och väntar på en ny räkning som ligger på 3000 och sen i maj blir det ytligare 7000kr. Så vi kan gärna byta om du vill??????? Sköt om er och häla millan och Dennis. Kram

    SvaraRadera