måndag 15 mars 2010

Skönt med en promenad.

I helgen hade jag journatt. Tog en promenad på lördag morgon före jobbet, det var skönt. Efter att jag kom hem från jobbet i söndags så tog jag och Micke en promenad han hade mätaren med sig så nu vet jag att rundan är 4,95 km och vi höll en hastighet på 5,6 km/h. Jag har hållit mig på över 12000 steg per dag det känns skönt.

I dag har jag jobbat på förskolan där jag gjorde min första praktik, riktigt roligt att träffa all personal igen. Inga barn var kvar från den tiden, inte så konstigt kanske när det var hösten 2004 jag var där. När jag kom hem så åt vi middag tillsammans med våra stora tjejer, det gör vi varannan vecka när Micke har förmiddag. Det är skönt att träffa de utflugna tjejerna. Idag blev det pastarullader, en del fyllde jag med köttfärsröra och resten hade jag gjort en kycklingröra till. Det gick att äta.

När alla gått hem skulle jag sätta mig med datorn men istället tog jag mig i kragen och svidade om till min nya dress och på med gympaskorna sen tog jag min runda. Känner mig nöjd.

Dagens steg drygt 15800!

Nu ska jag ta en tekopp före jag hoppar in i duschen.

Sov gott alla ni där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar