onsdag 17 november 2010

RAGGSOCKAR!!!!


Inte många knop här hemma inte. SJUK och SLUT! Sitter i vår underbara soffgrupp och slötittar på TV medan jag stickar raggsockar. Skickade ner 8 par till Degerfors för ett litet tag sedan. Nu håller jag på till Em sen blir det ett par till El och efter det ska jag faktiskt sticka ett par till mig själv.


Jag stickar en annorlunda häl på E:s sockar för hon vill inte ha med en skarp kant. 1995/96 lärde jag mig sticka raggsockar efter ett gammalt mönster. Jag var till gammelMina och lärde mig det var underbart att få ta del av en gammal tradition och hantverk. Det hälsteget som Mina lärde mig tycker jag är vackrast men som sagt var så tycker E att hon känner kanten då hon går, så nu gör jag efter ett mönster.


Insåg när jag sorterade mina garner att jag måste sticka upp en hel del före jag ska köpa några nya nystan men det är svårt, jag har garn dille. Det kommer nya snygga färger hela tiden. Men jag får stålsätta mig. Pengarna måste gå till annnat också.

3 kommentarer:

  1. Ja, du är duktig du, Camilla! Själv har jag helt gett upp det där med att sticka sockar. Det går inte!
    Men du, med två "tjock-socks"-älskande döttrar i familjen... du tar inga beställningar, va?! :)

    SvaraRadera
  2. Vilken storlek har de? Men jag kan inte lovat till ett visst datum utan det blir då det blir i sådanafall. Kram

    SvaraRadera
  3. Har faktiskt funderat lite på att börja sticka och det låter ju absolut rätt kul när du berättar också här så ... mmmm... kanske!
    Krya på dej för övrigt!

    SvaraRadera