fredag 5 november 2010

Hej länge sedan sist.

Tänk om jag hade vetat det jag vet nu för 18-år sedan. Då skulle jag börjat spara för E:s körkort. Vi har delat startpaketet på två. Men med tanke på att det drar ut på tiden misstänker bilskolan att det kommer att bli dyrare, så idag har vi varit dit för att se om vi kan göra något åt det. På måndag ska vi in och betala en del till för tre lektioner och riskettan. ca 2400. E ska även boka in halkbanan och den kostar nästan lika mycket till. Pluss att det blir några fler lektioner också och uppkörningen. De vill verkligen att hon ska försöka ta det snart för att det inte ska kosta så mycket. Sen kommer hon kanske att behöva det i jobbet, hon var och träffade en brukare i veckan och det verkade bra.

Hon vill verkligen försöka jobba också för pengarna räcker inte till. Så det blir vi föräldrar som måste lägga till för vi är försörjningsskyldiga så länge hon läser på gymnasiet dock längst till 21 år. Men jag tycker det är viktigt att hon går skolan klart så hon har en utbildning, om än det kostar mig som mamma lite extra. Jag är så stolt över henne det är ingen lätt sits hon har, ensamstående och pluggar samt ska lära sig allt vad det innebär att ha eget boende och mitt i allt ska hon även ta körkortet. Men hon är duktig min underbara dotter och stark. Jag älskar dig och din son. Miljoner pussar till er.

2 kommentarer:

  1. Jag älskar dig mamma, ett stort tack för allt du gör och hjälper mig med, skulle aldrig klara mig utan dig <3

    SvaraRadera
  2. Vill ju inte att du ska känna att du måste hoppa av skolan för att pengarna inte räcker till. En utbildning är viktigt även körkortet, för chanserna att få jobba blir större. Det är bara det att pengar växer inte på träd. Älskar dig också gumman och det ska gå på något sätt. //mamma.

    SvaraRadera