torsdag 25 november 2010

VAB

Idag VAB:ar jag för igår hade de ringt från förskolan för D spydde. Morfar plockade upp E och D och körde hem dem, D var super pigg. Troligast spydde han bara för att få upp slemmet. Alltså inte magsjuka.

I natt vid två ringde E och hade hemska magplågor, hon hade redan pratat med sjukvårdsrådgivningen och de sa att hon skulle åka in. Hur gör man då när man är själv med ett litet barn som sover. Jo, ringde mamma och M. Jag snabbade mig hit för att hjälpa henne ut till bilen och M körde henne till akuten. När jag kom in vaknade D, jag gick in för att ge honom tutten, han tittade förvånat på mig och sa HEJ! la sig ner men ville inte somna om. Var väl fundersam varför jag var där om det var mitt i natten. Tog honom till E:s säng där han snurrade runt och höll på i drygt en timme sedan somnade han.

Hon hade för några år sedan problem med hemska magplågor och då hittade de inget fel utan sa att det var "falsk blindtarm" dvs körtlarna i magen som var "förkylda". Hoppas mitt hjärta under omständigheterna mår bra.

Jag väntar på att E ska höra av sig för hon blev kvar på lassa det är allt jag vet i dagsläget men jag ska hålla er uppdaterade.

Kramar till er alla där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar