måndag 29 november 2010

Underbara barnbarn!

Så go att man vill äta upp honom!
En riktig ute kille!
Lekbacken kan man göra annat med än att ha leksaker i!

Oroade mig lite för detta med morgonrutiner före förskolan och jobbet, men det går bra. Han är så otroligt underbar vårt barnbarn så man vill bara äta upp honom. Har varit i tid både på förskolan och jobbet hittills, får se hur det går tisdag och onsdag. På onsdag ska han åka från mormor och morfar här i Skellefteå upp till morfar och mormor i Piteå och vara där ca en vecka. Usch det kommer att kännas så tomt att inte han honom här, måste ställa om rutinerna igen. Tur att vi människor är "omställningsbara".

Ser ni mig?

Det är lätt att veta när Dennis är trött, då brukar han börja dra i sina ögonfransar oftast på vänster öga. Vi har varje kväll suttit i vardagsrummet och myst framför en barnfilm/ett barnprogram, det är så otroligt rogivande att ha honom i famnen. Dennis har somnat själv varje kväll, ibland har jag suttit tyst i fåtöljen brevid honom men de flesta dagarna har jag varit i rummet brevid. Det räcker oftast att säga "lägg dig ner Dennis mormor är här, sov gott syns imorgon!" Han har somnat allt mellan sju och tio över åtta beroende på om han sovit på dagen eller inte.

Lektältet jag fått av "Nyströms" är en rolig koja!

Snart är tvättmaskin klar, ungspannkakan och köttfärssåsen är redan klara. Nu ska jag betala räkningar. Måste ta ut pengar imorgon för vi ska kolla en förskolevagn, Dennis är i stort behov för hans vagn är så smal att det inte ryms en tjock åkpåse och vi vill inte att han ska frysa i vinter.

Hej då och kram.

1 kommentar:

  1. Dra i ögonfransarna var ju en variant... Mina barn har tvinnat håret och låtit som spinnande katter när dom varit trötta... *ler*

    SvaraRadera