måndag 25 maj 2009

En bra dag.

Idag när jag kom på jobbet skrattade en av mina kollegor åt mig. Jag hade tagit henne på orden och köpt en massagebänk som jag tog med mig till jobbet, har tänkt att erbjuda mina kollegor lite massage. Vi får se om de nappar!

Idag har vi haft en bra dag...! Trots detta så börjar jag känna det som jag bara hört talas om förrut, lärartrötthet. I morse när jag vaknade kände jag mig pigg men när klockan närmade sig 11 så kände jag mig jätte trött, det har varit likadant i flera dagar nu. Fast det förstås det kanske beror på struman, har ju som sagt var sänkt dosen och det kanske inte var det bästa. Måste beställa ny tid hos läkaren när jag kommit hem igen för en helkontroll. När jag kom hem så åt jag middag (rester) sen tog jag en promenad och med tanke på ovanstående så är det jobbigt att promenera jag blir så lätt anfådd och känner hur hjärtat rusar iväg. Så jag försökte att inte gå så fort - vilket jag tycker är lite svårt, jag håller gärna ett ganska högt tempo.

Pratade med Emilia idag hon och Dennis tog en promenad på Gotland och hade det skönt och mysigt, Alexander målade hus. De mår bra vilket känns skönt.

I dag är det 24 dagar kvar. Ojojojoj vad tiden går fort, detta är verkligen ett tecken på att vi även åldras. Jag kommer att sakna alla här i Växjö, får försöka ha vägarna förbi någon gång för att hälsa på.

I lördags när Micke och Lulle kom tillbaka från västkusten och vi satt och pratade om hur de haft det (BRA) och om kommande helger. Tog jag ett beslut och ringde till Anne och anmälde mig till avrostningskursen som går av stapeln i Skellefteå till helgen. Lika bra att gå ut hårt så kanske jag kommer igång!

Måste bara berätta om knäckebrödet från konditori BM i Hovmantorp. Min kollega Åsa hade det med sig till kvällskonferansen och alla vi på jobbet var sålda. Vi la in beställning och Åsa levererade till arbetet och det blev många paket. När min syster och hennes dotter kom hit en helg hade jag sett till att ha knäckebrödet hemma. Även min syster blev såld, när jag åkte dit på dopet hade jag köpt med mig 3 frp. Idag ringde syrran och frågade om telefonnummret till bagaren, jag fixade det och hon ringde dit. Och vet ni vad, de skickar brödet mot postförskott, inte illa. Detta innebär att jag kommer att kunna få brödet hemskickat till Skellefteå JIPPI!!! Kan berätta att brödet är ett GI-bröd om det är någon som undrar om det är nyttigt.Knäckebröd från Hovmantorp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar