onsdag 13 maj 2009

Nya glasögon eller inte.

Idag har det varit en bra dag på jobbet, trots att jag fortfarande har haft ont i huvudet. Jag han med några ställen på stan idag efter jobbet, är sugen på nya glasögon. Finns ett ställe där jag får två par glasögon och ett par solglasögon och behöver bara betala för ett par. Kollade upp specsaver också Kolla jämförelsen jag har räknat med två bågar för 1500:-.

Direkt Optik
ca 2900:- glas 1
1500.- båge 1
0:- glas 2
0:- båge 2
0:- solglasögon m. glas

4400:- (3 par)

Specsaver
ca 2300:- glas 1
1500:- båge 1
ca 2300:- glas 2
0:- båge 2

ca 6100:- (2 par)

Det som talar mot Direkt Optik är att den butiken inte finns i Skellefteå samt att det inte finns fullt så stort utbud när det gäller bågar. Får se om jag ska slå till nu eller vänta.

2 kommentarer:

  1. oj vad dyrt det är med glasögon! Hoppas du kryar på dig.Kram...

    SvaraRadera
  2. Vad spelar det för någon roll ifall Direkt Optik finns i Skellefteå eller inte? När du väl har dem så behöver du ju inte göra någon koll, det är ju inte som linser som du behöver göra årskoller på.

    Kör på direkt optik

    SvaraRadera